Met de inwerkingtreding van de Wet Van Dam gelden andere regels voor opzegging en verlenging van abonnementen. Deze wet geldt alleen voor abonnementen die zijn afgesloten door consumenten. Voor abonnementen die zijn afgesloten door zakelijke partijen, geldt de Wet Van Dam niet. De producten en diensten van Rendement Uitgeverij zijn voornamelijk bedoeld voor het midden- en kleinbedrijf. Vanwege deze vakspecialistische aard van onze producten gaan wij er daarom van uit dat dat onze klanten zakelijk zijn en onze producten of diensten afnemen in het kader van beroep- of bedrijfsuitoefening.

Onze klanten
Het merendeel van onze klanten is zakelijk. Op alle overeenkomsten met onze zakelijke klanten gelden voor opzegging en verlenging de regels zoals die zijn opgenomen in onze algemene voorwaarden. Uiteraard staan wij ook open voor niet-zakelijke abonnees en hanteren wij in dergelijke gevallen de consumentenwetgeving.

U bent consument
U heeft het vakblad niet aangevraagd uit hoofde van beroep of bedrijf maar voor privé doeleinden. Dat kan natuurlijk! Voor uw abonnement gelden de regels uit de Wet Van Dam wel. U moet dit dan wel aan ons doorgeven. Uw proefabonnement wordt na de eerste contractperiode niet automatisch verlengd en reguliere abonnementen worden met maximaal drie maanden verlengd. Verder geldt voor u een opzegtermijn van één maand voor de vervaldatum (in plaats van twee maanden).

Werkwijze
Indien u zich beroept doet op de Wet Van Dam, proberen wij uit te zoeken of dat inderdaad het geval is. Een beroep op  de consumentenwetgeving is namelijk niet altijd terecht. Er is namelijk vaak sprake van een (kleine) onderneming, handelend in de uitoefening van een beroep of bedrijf. De Wet van Dam is dan in beginsel niet van toepassing. In sommige gevallen geldt de reflexwerking (hierbij ligt de bewijslast bij de klant). Het komt echter zelden voor dat er dermate weinig verschil is tussen de onderneming en een consument, dat het onredelijk is als consumentenwetgeving buiten toepassing wordt verklaard en de onderneming niet dezelfde bescherming geniet als een consument.  

Dienstverlening
Kwaliteitsbewaking is een belangrijk speerpunt binnen onze organisatie en we zijn met onze medewerkers continu bezig om de kwaliteit van onze werkwijze te waarborgen en te verbeteren.

Onze werkwijze en voorwaarden, die u hier kunt nalezen, worden wanneer er aanleiding toe is (bijvoorbeeld bij verandering in de wetgeving), getoetst door het NUV (het Nederlandse Uitgeversbond) en een onafhankelijke jurist van een gerenommeerd advocatenkantoor. Uiteraard staan wij open voor feedback. Indien u vragen of opmerkingen heeft kunt u contact opnemen met onze Klantenservice.