Persoonlijke vaardigheden

Welke functie u ook bekleedt, persoonlijke vaardigheden heeft u altijd nodig. Denk aan onderhandelen, overleggen, vergaderen, rapporteren, budgetteren, leidinggeven of netwerken. Hoe beter u dit soort persoonlijke vaardigheden beheerst, hoe beter u uw werk kunt doen.

Natuurlijk is er ook nog een heel assortiment aan sociale vaardigheden die u van pas kunnen komen, zoals luisteren, kritiek en complimenten geven en ontvangen, overtuigen en uw vermogen om zich in te leven in een ander. Persoonlijke vaardigheden zijn in feite de smeerolie voor uw functioneren, ongeacht uw functie. Investeren in uw persoonlijke vaardigheden loont dus altijd.

Gerelateerde thema's

Leidinggeven

Nieuws

Effectieve managers geven ook genoeg complimenten

17-04-2024

Leidinggevenden hebben de neiging om vooral negatieve of corrigerende feedback te geven. Maar de werking daarvan wordt overschat. Bovendien...

Leiding nemen in een gesprek: samenvatten en reflecteren

10-04-2024

Een gespreksleider is niet continu aan het woord, maar luistert juist ook goed naar zijn gesprekspartner. Daarnaast vat hij regelmatig samen...

Driedimensionale leidinggevenden inspireren en motiveren

03-04-2024

Om inspirerend te zijn en te blijven voor werknemers, zouden leidinggevenden niet moeten streven naar het perfecte plaatje. Juist door zichz...

Omzeil de valkuilen van het POP

27-03-2024

De geplande ontwikkeling in een persoonlijk ontwikkelingsplan (POP) raakt vaak op de achtergrond als werknemers weer overgaan tot de orde va...

Recent verschenen