Werkgevers ontvangen van de Belastingdienst de aangiftebrief loonheffingen 2025. Daarin staan de deadlines en betalingskenmerken op een rij die ondernemingen in 2025 moeten hanteren bij het indienen en betalen van de aangifte loonheffingen. Het is belangrijk om deze brief goed te bewaren.
De Belastingdienst stuurt aan het einde van ieder kalenderjaar de jaarlijkse aangiftebrief loonheffingen naar alle werkgevers. In de brief staan de volgende gegevens die een werkgever nodig heeft om de aangifte loonheffingen voor ieder tijdvak op tijd in te dienen en te betalen:
Zonder het juiste betalingskenmerk kan de Belastingdienst de loonaangifte en betaling van de loonheffingen niet meteen op het juiste aangiftetijdvak verwerken. Werkgevers doen er verstandig aan de aangiftebrief in de administratie te bewaren en niet kwijt te raken. De Belastingdienst verstrekt de brief maar één keer per jaar en reikt geen kopieën uit. Het is dus niet mogelijk om een nieuw exemplaar aan te vragen.
Verdwijnt de brief in de loop van het jaar toch? Dan is er echter geen man overboord. Het juiste betalingskenmerk voor de loonheffingen is ook te achterhalen via de Zoekhulp betalingskenmerk van de Belastingdienst.
De Belastingdienst stuurt de aangiftebrief loonheffingen altijd naar de werkgever zelf. Als een werkgever de salarisadministratie – of alleen de verwerking van de loonaangifte – heeft uitbesteed, is het dus zaak dat hij de brief met de deadlines en kenmerken voor 2024 doorgeeft aan de partij die deze klus voor zijn organisatie doet.
Als de werkgever de aangiftebrief niet ontvangt, kan hij een kopie opvragen door een brief – met zijn loonheffingennummer en (e-mail)adres – te sturen naar: Belastingdienst, Postbus 8738, 4820 BA Breda.