VERDIEPINGSARTIKEL

De regels voor het corrigeren van de aangifte loonheffingen

30 januari 2024 6 minuten Door redactie

De Belastingdienst en andere instanties baseren zich voor het bepalen van aangiftes, uitkeringen en toeslagen op de gegevens uit de polisadministratie. Die moeten dus in orde zijn. Dat betekent dat uw organisatie eventuele fouten in de aangifte loonheffingen altijd moet corrigeren, ook als ze voor uw organisatie geen verdere gevolgen hebben. Hoe gaat dat ook alweer in zijn werk voor 2023, 2022 en eerdere jaren?

Als u een niet (geheel) juiste of een onvolledige aangifte loonheffingen heeft gedaan, moet u dit corrigeren en alsnog de juiste en volledige gegevens aan de Belastingdienst verstrekken. Dat heet corrigeren.

Met de gegevens die u instuurt via uw aangifte loonheffingen wordt niet alleen bepaald wat

Maak een account aan, je hoeft geen abonnee te zijn om het artikel te kunnen lezen


Al een account? Log in.

Kies een wachtwoord van tenminste 8 tekens.

Vul wee keer hetzelfde wachtwoord in.

Vul uw organisatie in.