Adverteren

Het doel van adverteren is om uw doelgroep te verleiden tot een specifieke actie. Het maakt daarbij niet uit of het gaat om het kopen van uw product is, of het gebruikmaken van uw dienstverlening. Met adverteren promoot u uw product of dienst en zorgt u ervoor dat uw doelgroep uw boodschap te zien krijgt. Zo vergroot u de kans op het verkrijgen van meer klanten. Uw organisatie kan adverteren in tijdschriften, kranten, op de televisie, op de radio of via een ander medium. De doelgroep die u wilt bereiken, is het uitgangspunt bij het kiezen van het marketingkanaal. Daarnaast moeten uw aanbod en het profiel van uw organisatie passen bij het kanaal dat u kiest. Zorg hierbij voor continuïteit en consistentie in uw advertenties. Dit versterkt de boodschap die u overbrengt. 

 

Tools

Verdiepingsartikelen

Klanten benaderen: wat mag er nog wél volgens de wet?

Marketing 5 minuten | 23-12-2019

Ongeadresseerd reclamedrukwerk mag in Amsterdam alleen nog bezorgd worden bij huishoudens die zo dol zijn op reclame dat zij een ‘JA/JA-stic...

Infographics

Videocontent delen, de voor- en nadelen

Adverteren Publicatiedatum 31-07-2019

Bedrijfsfilmpjes, instructievideo's, inspirerende filmpjes of good oldfashioned reclame: met videocontent kunt u mensen aan uw organisatie binden en hen tot actie bewegen....

Vergelijkende reclame

Adverteren Publicatiedatum 31-07-2019

Vergelijkende reclame is in principe toegestaan, maar het moet wel aan verschillende voorwaarden voldoen. Rechts ziet u voorbeelden die niet door de beugel kunnen, want...

E-learning

Online marketing
Videocollege
29 minuten
26-02-2014

Vraag en antwoord

Welke kosten vallen onder verkoopkosten?
‘De kosten voor reclame, beurzen, advertenties, reizen, hotels, representatie, alsmede agentenprovisie en kosten van speur- en ontwikkelingswerk door derden.’ Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek is dat de definitie van verkoopkosten. Verkoopkosten zijn in feite alle... Lees het hele antwoord