VERDIEPINGSARTIKEL

Het gebruik van social media door werknemers stroomlijnen

2 maart 2021 5 minuten Door redactie

Tijdens de coronacrisis zijn mensen op het gebied van social media actiever geworden. Vanuit het arbeidsrecht bekeken, is dit niet altijd een positieve ontwikkeling. Stel dat uw werknemer een bericht op social media plaatst dat de reputatie van uw organisatie schaadt. Hoe kunt u hiertegen optreden en hoe kunt u dergelijke situaties voorkomen?

Op het moment van schrijven, is Nederland nog in lockdown. Vanaf de thuiswerkplek hebben steeds meer mensen een mening over onder andere de aanpak van de overheid bij het vaccinatiebeleid en het gedrag van anderen. Ook het gebruik van social media is gestegen, in 2020 met gemiddeld 25%.

Het komt steeds vaker voor dat werkgevers zich niet kunnen verenigen met een post di

Maak een account aan, je hoeft geen abonnee te zijn om het artikel te kunnen lezen


Al een account? Log in.

Kies een wachtwoord van tenminste 8 tekens.

Vul wee keer hetzelfde wachtwoord in.

Vul uw organisatie in.