VERDIEPINGSARTIKEL

Regels voor werknemers samenvoegen in personeelshandboek

29 juli 2024 5 minuten Door redactie

In de arbeidsovereenkomst staan de belangrijkste afspraken die u met de werknemer maakt over de voorwaarden waaronder hij voor uw organisatie aan de slag gaat. Naast deze afspraken gelden er in uw organisatie doorgaans ook allerlei algemene regels. Deze kunt u beter in een apart document verwerken, of beter gezegd: in een samenstelling van documenten. Welke aandachtspunten zijn er voor dit personeelshandboek?

De wet verplicht u niet om een personeelshandboek samen te stellen, maar het achterwege laten van zo’n handboek kan voor u en werknemers een groot gemis zijn. Ook als uw organisatie aan een cao gebonden is, is een handboek niet overbodig. Het is dan een aanvulling op of uitwerking van de collectieve afsp

Maak een account aan, je hoeft geen abonnee te zijn om het artikel te kunnen lezen


Al een account? Log in.

Kies een wachtwoord van tenminste 8 tekens.

Vul wee keer hetzelfde wachtwoord in.

Vul uw organisatie in.