Bedrijfshuisvesting

Kiest uw onderneming ervoor om een bedrijfspand te kopen, dan heeft u een financiering nodig. Helaas zijn banken ook niet zo happig meer op het verstrekken van krediet. De overheid stelt daarom steeds meer geld beschikbaar. Zo kunt u bijvoorbeeld bij Qredits een lening krijgen voor uw onderneming. Bij de aankoop van een bedrijfspand moet u ook rekening houden met de fiscale regels en mogelijkheden. Denk aan de investeringsaftrek, overdrachtsbelasting, BTW en onroerendezaakbelasting.

Bedrijfspand geschikt maken als werkplek

Heeft u een bedrijfspand gekocht of gehuurd, dan bent u er nog niet. U moet het pand namelijk ook geschikt maken om het als werkplek te kunnen gebruiken. Is het wel een gezonde en veilige werkplek? Hoe is het eigenlijk geregeld met de beveiliging bij diefstal of brand? Allemaal zaken om bij de aankoop of het huren van een bedrijfspand rekening mee te houden.

        

 

Kan de gemeente zomaar baatbelasting heffen?

Bedrijfshuisvesting | Publicatiedatum 08-12-2022

De gemeente heeft eindelijk een nieuwe toegangsweg richting ons bedrijfspand aangelegd, want de oude weg werd te krap. Maar omdat ik profijt heb van die infrastructurele...

Wat zijn de fiscale gevolgen van verhuren privépand aan bv?

Bedrijfshuisvesting | Publicatiedatum 27-09-2022

Ik heb een pand in privé dat ik verhuur aan mijn bv. Wat zijn de fiscale gevolgen als ik het pand verkoop of het aan iemand anders ga verhuren?

Kan ik een voorziening vormen voor de opknapbeurt van mijn bedrijfspand?

Bedrijfshuisvesting | Publicatiedatum 27-09-2022

Ik denk dat mijn bedrijfspand over een tijdje een flinke opknapbeurt nodig heeft. Kan ik hiervoor nu alvast een voorziening vormen?

Let op de juridische aspecten van het bedrijfspand

Bedrijfshuisvesting 6 minuten | 18-02-2022

Iedere ondernemer heeft een plek nodig om zijn werkzaamheden te kunnen verrichten. Of dit nou een werkruimte thuis is, een huurpand of een e...

Klein maar fijn werken?

Bedrijfshuisvesting 3 minuten | 23-04-2021

De coronacrisis heeft waarschijnlijk ook uw onderneming voor uitdagingen gesteld, waardoor u misschien op zoek bent naar kostenbesparingen o...

De juridische aspecten van vastgoed

Bedrijfshuisvesting 6 minuten | 20-04-2021

Bij vastgoed kunt u niet om de juridische aspecten heen. Het begrip onroerende zaken is daarbij erg belangrijk. Wat onroerende zaken zijn, s...

Energielabel C voor kantoren

Bedrijfshuisvesting Publicatiedatum 19-05-2022

Per 1 januari 2023 moeten kantoorgebouwen minimaal energielabel C hebben. Zonder dat label mogen ze niet meer als kantoor worden gebruikt. De eigenaar van het kantoorpand...

Elektronische inbraakpreventie

Facilitaire zaken Publicatiedatum 21-07-2021

Wat kunt u doen om uw organisatie elektronisch te beschermen tegen inbraak?

Reorganiseren zonder ontslagen

Reorganisatie Publicatiedatum 12-05-2021

Bij een reorganisatie hoeven niet altijd gedwongen ontslagen te vallen. Sterker nog: afscheid nemen van werknemers is niet de enige manier om te reorganiseren. Er zijn...

Liftkeuring

Risico-inventarisatie en -evaluatie (RI&E) Publicatiedatum 11-06-2020

Uw lift moet regelmatig gecontroleerd worden. De lijst met controlepunten die de expert langsloopt, is enorm. In de infographic ziet u de controlepunten die volgens Het...

Heeft u een vraag over Bedrijfshuisvesting?

Willem van Kasteren
Willem van Kasteren
Belastingadviseur
Adviseur is nu beschikbaar
Binnen 1 werkdag een reactie

Heeft u een vraag over Bedrijfshuisvesting?

Willem van Kasteren
Willem van Kasteren
Belastingadviseur
Adviseur is nu beschikbaar
Binnen 1 werkdag een reactie