Hoe maken wij de ontvangst in een bedrijfsverzamelgebouw persoonlijker?

26 juli 2019

Onze organisatie zit in een bedrijfsverzamelgebouw. Hoe kunnen we de ontvangst van bezoekers in de gedeelde entree wat aansprekender maken?

Grote kans dat u bij een bedrijfsverzamelgebouw een algemene receptie deelt met andere bedrijven. Dat kan een gevoelig punt zijn, want het eerste contact met bezoekers wordt dan niet altijd door medewerkers van uw organisatie gelegd. Juist bij een bedrijfsverzamelgebouw is het dan ook belangrijk dat medewerkers hun bezoekers persoonlijk komen ophalen. Zo vervroegt u het moment van het eerste contact. Bovendien is in een gedeeld gebouw de kans vaak groter dat bezoekers verdwalen.

Zuil

Is er geen receptie, dan kunt u denken aan bordjes op een centrale zuil, waarop duidelijk staat dat uw organisatie is gevestigd op de derde verdieping. Kunnen bezoekers uw organisatie bijvoorbeeld bereiken via een deur die naar de zuidvleugel van het gebouw leidt, dan kunt u daar een duidelijk bord met uw bedrijfsnaam en -logo neerzetten of ophangen.

Leestafels

In een gedeelde wachtruimte heeft u wat minder mogelijkheden om uw organisatie voor te stellen aan de bezoeker. Toch is dit ook weer niet helemaal onmogelijk. Vraag eens na wat de mogelijkheden zijn om een poster op te hangen, die in beeld brengt waar uw organisatie voor staat. Kijk ook of u wat folders over of publicaties van uw organisatie in een standaardje op de leestafels kunt zetten.