Fout in BTW-melding MOSS-regeling

11 augustus 2016 | Door redactie

Als uw organisatie gebruikmaakt van de Mini-One-Stop-Shop-regeling, moest de BTW-melding én betaling over het tweede tijdvak van 2016 uiterlijk 20 juli 2016 bij de Belastingdienst binnen zijn. Het verwerken van deze meldingen is bij de Belastingdienst echter voor een deel verkeerd gegaan. Hierdoor zijn er een aantal onterechte herinneringen verstuurd.

Als uw organisatie zo’n onterechte herinnering heeft gekregen van de Belastingdienst, kunt u deze negeren als er op tijd een melding ingediend is. U vindt van het op tijd indienen in het dossier van uw organisatie een ontvangstbevestiging. Dit is voor uw organisatie het bewijs dat de BTW-melding voor de MOSS-regeling op tijd is binnengekomen.

Eenvoudig aangeven en betalen

Met de MOSS-regeling kan uw organisatie de BTW over digitale diensten voor particulieren uit andere landen van de Europese Unie (EU) eenvoudig aangeven en betalen. Na registratie kan uw organisatie de BTW (tool) over deze diensten namelijk via de Nederlandse Belastingdienst aangeven (tool), in plaats van bij de Belastingdienst uit het land waar de particulier vandaan komt.