Welke kosten vallen onder kantoorkosten?

12 november 2020

Onze onderneming is de kantoorkosten in kaart aan het brengen. Wij willen graag weten hoeveel geld wij hier jaarlijks aan kwijt zijn en of wij daar eventueel op kunnen besparen. Welke kosten moeten wij allemaal rekenen tot kantoorkosten?

Kantoorkosten zijn de kosten voor de inrichting van uw kantoor en alle daarbij horende benodigdheden. Denk daarbij onder andere kosten voor inventaris, kantoorartikelen en alle andere kosten die betrekking hebben op uw kantooromgeving. 

Bent u uw kantoorkosten in kaart aan het brengen, bekijk dan onder andere de kosten die u maakt voor:  

  • Kantoorbenodigdheden, waaronder printerpapier, prullenbak, postzegels, nietmachine, perforator, mappen, plakband, koffiekopjes, borden, bestek, et cetera;
  • Kantoorinrichting: bureaus, stoelen, tafel, planten;
  • Kleine versnaperingen (koffie en koekjes, frisdrank);
  • Telefonie (ook mobiele telefonie)
  • Internet;
  • Automatisering: computers, netwerkapparatuur, printers en dergelijke;
  • Drukwerk: briefpapier, visitekaartjes, enveloppen, en dergelijke;
  • Vakliteratuur;
  • Contributies en abonnementen.