Weer geen voldoende voor Belastingtelefoon

Uit het onderzoek dat de Consumentenbond ieder jaar doet naar de Belastingtelefoon, blijkt dat ook dit jaar de voldoende niet wordt gehaald door de dienst. De bond komt dit jaar uit op een 5,3. In de jaren hiervoor werd nog een 4 en een 4,6 behaald.

27 maart 2017 | Door redactie

Voor dit onderzoek belden medewerkers van de Consumentenbond met vijf vragen die ze stelden aan tien verschillende medewerkers van de Belastingtelefoon. Hierop werd 23 keer een correct antwoord en 20 keer een fout antwoord gegeven.  De slechtst beantwoorde vraag ging over het feit of voorgeschreven medicijnen wel of niet mogen worden afgetrokken als deze uit het eigen risico zijn betaald. Omdat de Belastingdienst heeft aangegeven dat hij de website steeds vaker wil gaan inzetten als informatiebron, zijn de gestelde telefoonvragen ook daar opgezocht. Het antwoord op deze vragen was daar echter helemaal niet makkelijk te vinden.

Sneller doorverbinden met speciale expertise

Een pluspunt dat uit het onderzoek naar voren is gekomen is dat de Belastingtelefoon wel sneller doorverbindt naar collega’s met een speciale expertise. Daar schortte het de jaren hiervoor wel nog eens aan. Op de vraag of u op de door de Belastingtelefoon verstrekte gegevens mag vertrouwen is door rechters verschillend geantwoord. Blijf dus altijd kritisch kijken naar de antwoorden!