VERDIEPINGSARTIKEL

Afrekenen met de Belastingdienst na stoppen onderneming

4 november 2020 6 minuten Door redactie

Noodgedwongen of niet, het kan voorkomen dat u eind dit jaar stopt met ondernemen. U moet dan een aantal zaken regelen, onder andere met de Kamer van Koophandel en de eventuele verhuurder van uw pand.

U dient natuurlijk ook uw kantoor fiscaal goed af te ronden. U wilt geen gedoe met de Belastingdienst als u eenmaal gestopt bent. Wat moet u allemaal regelen met de fiscus?

Als u stopt met ondernemen, moet u uw kantoor uitschrijven bij de Kamer van Koophandel. U kunt dit als financial hoogstwaarschijnlijk zelf. Heeft u daar geen zin in of geen tijd voor, dan kunt u uiteraard een beroep doen op een externe accountant of fiscalist.

Als u uw onderneming uitschrijft uit het Handelsregister, wordt u automatisc

Maak een account aan, je hoeft geen abonnee te zijn om het artikel te kunnen lezen


Al een account? Log in.

Kies een wachtwoord van tenminste 8 tekens.

Vul wee keer hetzelfde wachtwoord in.

Vul uw organisatie in.