VERDIEPINGSARTIKEL

Zakelijke dienstverlening en duurzaamheid

25 augustus 2021 5 minuten Door redactie

Steeds meer zakelijke dienstverleners willen op een maatschappelijk verantwoorde manier waarde creëren voor hun klanten, werknemers en de maatschappij. Dit betekent waardecreatie die verder gaat dan alleen winstgevendheid op financieel gebied. Dat duurzaam ondernemen hoog op de kalender staat, heeft alles te maken met internationale klimaatdoelstellingen.

Het onlangs verschenen nieuwe rapport van het Intergovernmental Panel on Climate Change, het klimaatpanel van de Verenigde Naties, bevestigt nog een hoe urgent ‘groen ondernemen’ is. Uit het rapport blijkt onder meer dat het klimaat ongekend snel verandert en dat de mens daarvan de oorzaak is. Eind april 2021 lanceerde de Europese Unie de nieuwe Corporate

Maak een account aan, je hoeft geen abonnee te zijn om het artikel te kunnen lezen


Al een account? Log in.

Kies een wachtwoord van tenminste 8 tekens.

Vul wee keer hetzelfde wachtwoord in.

Vul uw organisatie in.