Hoe zorg ik ervoor dat lezers vanuit de nieuwsbrief onze site bezoeken?

10 juli 2019

Onze nieuwsbrief wordt slecht gelezen. Lezers klikken vanuit de mail niet door naar onze website. Hoe los ik dat op?

Ontvangers lezen uw e-mailnieuwsbrief vaker als u ze persoonlijk aanspreekt. Om te beginnen kunt u dat doen door in de e-mail naar de lezer te verwijzen. De standaardmanier om dat te doen, is door de ontvanger in de aanhef bij zijn naam te noemen. Aangezien ontvangers van uw nieuwsbrief zich hiervoor moeten opgeven, kunt u hen om die gegevens vragen. Onthoud dat personalisatie alleen effectief is als het correct wordt toegepast. Een foute personalisatie is schadelijker dan helemaal niet personaliseren.

Personaliseer de inhoud van de nieuwsbrieven

Niet alleen met de aanhef kunt u personaliseren, maar ook met de inhoud van de nieuwsbrief kunt u de ontvanger het gevoel geven dat deze speciaal voor hem is geschreven. Bijvoorbeeld door te refereren aan de laatste keer dat u contact heeft gehad met elkaar: ‘Geachte heer X, omdat ik zag dat u in januari informatie heeft aangevraagd over onze organisatie, stuur ik u met plezier deze nieuwsbrief.’ U kunt de inhoud van de nieuwsbrief afstemmen op de interesse van de ontvanger. Dit vergroot de kans op doorklikken. Heeft u niet genoeg informatie, dan kunt u daarnaar vragen. U kunt ook vragen of ontvangers een online profiel willen aanmaken, zodat u die informatie kunt meenemen.