WhatsApp komt met zakelijk account

Berichtendienst WhatsApp wil meer diensten toelaten die voor bedrijven interessant zijn. Daarom is het bedrijf bezig met de ontwikkeling van nieuwe functies. Daarmee kunt u onder meer bezoekers van uw evenement hun toegangsbewijzen sturen.

12 mei 2016 | Door redactie

Social media spelen inmiddels en grote rol in de communicatie van uw organisatie met klanten en relaties. Er zijn zelfs bedrijven die hun klantenservice volledig via WhatsApp laten lopen. Dat is ook WhatsApp goed bevallen en het bedrijf wil een stevige voet tussen de zakelijke deur. Daarom voegt het extra functies toe die nuttig zijn voor zakelijke toepassingen. Zo is het binnenkort mogelijk om via de berichtendienst tickets voor uw evenement te verzenden.  Daarvoor moeten bedrijven dan wel een apart zakelijk account aanvragen.

Met nieuwe functie alleen zenden

Tot nu toe leverde WhatsApp zijn diensten aan zakelijke klanten, zonder dat bedrijven daar een zakelijk account voor moesten aanmaken. Dat gaat straks dus veranderen. U kunt de nieuwe functie bijvoorbeeld gebruiken als informatievoorziening. Bezoekers kunnen dan aangeven dat ze nieuws over het programma en sprekers willen ontvangen. U kunt er ook e-tickets mee versturen. In eerste instantie kunt u met de nieuwe functie alleen maar zenden; de ontvanger kan dus niet reageren op uw bericht en een gesprek met u voeren.