Facilitaire zaken

Om ervoor te zorgen dat iedereen zijn werk zo goed mogelijk kan doen, moet er nogal wat worden geregeld in een bedrijf. Er moeten bijvoorbeeld geschikte werkplekken zijn, die aan alle arbo-eisen voldoen. Liefst in een gebouw dat netjes onderhouden wordt en regelmatig wordt schoongemaakt.

Werknemers en klanten moeten er ook kunnen lunchen, koffie drinken en van een lift of trap gebruik kunnen maken. Parkeerplaatsen, fietsenstalling, kantine, catering, gebruik van kantoorartikelen, het regelen van al deze zaken valt onder ‘facility management’. Sommige organisaties beschikken over een facility manager of een afdeling facilitaire zaken. Ook komen deze taken vaak op het bordje van de officemanager terecht.

 

Hoe maken wij de ontvangst in een bedrijfsverzamelgebouw persoonlijker?

Bedrijfshuisvesting | Publicatiedatum 27-09-2022

Onze organisatie zit in een bedrijfsverzamelgebouw. Hoe kunnen we de ontvangst van bezoekers in de gedeelde entree wat aansprekender maken?

Welke kosten vallen onder huisvestingskosten?

Bedrijfshuisvesting | Publicatiedatum 04-11-2020

Onze onderneming is op dit moment het kostenplaatje voor het aankomend jaar aan het maken. Daarvoor is van belang om de verwachte huisvestingskosten goed in kaart te...

Kunnen we door goed te verpakken de risico’s van pakketverzending ondervangen?

Facilitaire zaken | Publicatiedatum 22-09-2020

Onze producten worden altijd zorgvuldig en goed verpakt. Maar hebben we daarmee echt alle risico’s van pakketverzending ondervangen?

Waar u op moet letten bij de aanschaf van PBM’s

Persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM) 5 minuten | 06-07-2022

Het aantal aanbieders van persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM’s) is groot. Het kiezen van de juiste oorkappen kunt u waarschijnlijk zelf...

Bhv-materialen, van basisuitrusting tot maatwerk

Bedrijfshulpverlening (bhv) 4 minuten | 07-06-2022

Het is niet alleen wettelijk verplicht om een of meerdere werknemers aan te stellen en op te leiden tot bedrijfshulpverlener (bhv’er). U moe...

Realiseer kostenbesparingen door te outsourcen

Budgetteren 5 minuten | 22-02-2022

Als financial moet u ervoor zorgen dat de directie constant op de hoogte is van het financiële reilen en zeilen van de onderneming. Maar uw...

Plaagdieren op en rond kantoor bestrijden

Facilitaire zaken Publicatiedatum 16-06-2022

Uw organisatie kan zomaar last krijgen van plaagdieren en schimmels. Die tieren namelijk welig in enigzins vochtige en relatief warme omgevingen. Hoe kunt u plaagdieren...

Elektronische inbraakpreventie

Facilitaire zaken Publicatiedatum 21-07-2021

Wat kunt u doen om uw organisatie elektronisch te beschermen tegen inbraak?

Tweedehands software kopen

Facilitaire zaken Publicatiedatum 11-08-2020

Vooral voor kleine organisaties kan tweedehands software een slimme manier zijn om geld te besparen. Welke software u mag overnemen en waar u op moet letten, ziet u in...

Liftkeuring

Risico-inventarisatie en -evaluatie (RI&E) Publicatiedatum 11-06-2020

Uw lift moet regelmatig gecontroleerd worden. De lijst met controlepunten die de expert langsloopt, is enorm. In de infographic ziet u de controlepunten die volgens Het...