Facilitaire zaken

Om ervoor te zorgen dat iedereen zijn werk zo goed mogelijk kan doen, moet er nogal wat worden geregeld in een bedrijf. Er moeten bijvoorbeeld geschikte werkplekken zijn, die aan alle arbo-eisen voldoen. Liefst in een gebouw dat netjes onderhouden wordt en regelmatig wordt schoongemaakt. Werknemers en klanten moeten er ook kunnen lunchen, koffie drinken en van een lift of trap gebruik kunnen maken. Parkeerplaatsen, fietsenstalling, kantine, catering, gebruik van kantoorartikelen, het regelen van al deze zaken valt onder ‘facility management’. Sommige organisaties beschikken over een facility manager of een afdeling facilitaire zaken. Ook komen deze taken vaak op het bordje van de officemanager terecht.

 

Welke kosten vallen onder huisvestingskosten?

Bedrijfshuisvesting | Publicatiedatum 04-11-2020

Onze onderneming is op dit moment het kostenplaatje voor het aankomend jaar aan het maken. Daarvoor is van belang om de verwachte huisvestingskosten goed in kaart te...

Kunnen we door goed te verpakken de risico’s van pakketverzending ondervangen?

Facilitaire zaken | Publicatiedatum 22-09-2020

Onze producten worden altijd zorgvuldig en goed verpakt. Maar hebben we daarmee echt alle risico’s van pakketverzending ondervangen?

Is een nieuwe factuur verplicht bij een verkeerd referentienummer?

Facturen | Publicatiedatum 24-07-2019

Moeten wij een nieuwe factuur sturen, als wij het (inkoop)referentienummer van de klant onjuist hebben vermeld?

Realiseer kostenbesparingen door te outsourcen

Budgetteren 5 minuten | 22-02-2022

Als financial moet u ervoor zorgen dat de directie constant op de hoogte is van het financiële reilen en zeilen van de onderneming. Maar uw...

De juridische aspecten van vastgoed

Bedrijfshuisvesting 6 minuten | 20-04-2021

Bij vastgoed kunt u niet om de juridische aspecten heen. Het begrip onroerende zaken is daarbij erg belangrijk. Wat onroerende zaken zijn, s...

Klimaatverandering beïnvloedt arbeidsomstandigheden

Arbeidsomstandigheden 4 minuten | 26-10-2020

U zou het bijna vergeten door de coronacrisis, maar er is ook een klimaatprobleem. Wat betekent de klimaatverandering voor arbeidsomstandigh...

Elektronische inbraakpreventie

Facilitaire zaken Publicatiedatum 21-07-2021

Wat kunt u doen om uw organisatie elektronisch te beschermen tegen inbraak?

Tweedehands software kopen

Facilitaire zaken Publicatiedatum 11-08-2020

Vooral voor kleine organisaties kan tweedehands software een slimme manier zijn om geld te besparen. Welke software u mag overnemen en waar u op moet letten, ziet u in...

Toetsenbord reinigen

Preventie Publicatiedatum 24-03-2020

Ziektekiemen (waaronder het coronavirus) kunnen enige tijd in leven blijven op materialen. Hoe kunt u die het beste (laten) reinigen?

Verzenden verboden

Facilitaire zaken Publicatiedatum 15-08-2019

U kunt niet alles verzenden met de post. Zo zijn de volgende categorieën goederen bij PostNL bijvoorbeeld verboden.