Direct doneren met Tikkie QR op donatiebrief

De Acceptgiro lijkt zijn beste tijd gehad te hebben, want het gebruik ervan neemt nog steeds af. Er is nu een goed alternatief voor uw direct mail. Het digital printing service bedrijf, Nic. Oud, heeft namelijk in samenwerking met Tikkie een nieuwe betaaltool ontwikkeld: Tikkie QR.

22 mei 2019 | Door redactie

Veel organisaties maken nog steeds gebruik van direct mail om nieuwe leden te werven of potentiële donateurs te benaderen. Bij een fondsenwervende brief is vaak ook een Acceptgiro bijgevoegd, maar die zijn  steeds minder populair. Nederland kent echter al wel 5 miljoen gebruikers van Tikkie. Nic. Oud speelt daar handig op in met de introductie van Tikkie QR en combineert het online betaalgemak met de voordelen van direct mail.

Gebruik van een gepersonaliseerde QR-code

De QR-code is gepersonaliseerd en gebaseerd op het 16-cijferige betalingskenmerk dat nu ook vaak op een Acceptgiro staat. Uw organisatie kan die QR-code op een brief printen en toesturen aan de donateur. Ontvangen donateurs een brief met een QR-code, dan kunnen ze die direct scannen met hun telefoon. De donateur komt vervolgens op een landingspagina terecht en kan direct doneren. Eerst kiest hij dan een donatiebedrag en dan wordt hij direct doorgelinkt naar Tikkie. Uw organisatie kan de landingspagina nog met beeld en tekst aanvullen, zodat duidelijk is waar het geld uiteindelijk naartoe gaat.

Voordelen voor uw organisatie

Naast het betaalgemak voor de donateur heeft Tikkie QR ook grote voordelen voor uw goede doel. Door het gebruik van een persoonlijke QR-code ziet uw organisatie direct van wie de donatie afkomstig is.
De afgelopen maanden is het gebruik van de tool getest. Nu kunt u Tikkie QR dus ook gebruiken voor de fondsenwerving van uw organisatie.