Donateurs blijven weg door verouderde website

Misschien loopt uw organisatie wel donaties mis omdat u een verouderde website heeft. Donateurs die websites van goede doelen bezoeken, worden in hun geefgedrag namelijk beïnvloed door de uitstraling van de site. Dit is met name het geval bij jongeren.

13 november 2013 | Door redactie

Potentiële donateurs tussen de 18 en 25 jaar zijn er genoeg en zij steunen goede doelen voornamelijk via de website van de desbetreffende organisatie. De eerste secondes van het websitebezoek zijn daarbij doorslaggevend: blijven jongere bezoekers hangen, dan is de kans groter op een donatie. En deze jongere groep donateurs blijft hangen als niet alleen uw verhaal klopt, maar uw website ook vertrouwen uitstraalt. 

Win een nieuwe website

Neem uw website dus eens onder de loep en kijk of deze aansluit bij het internetgebruik van jongeren. Dit zit hem in de mogelijkheid om de website makkelijk mobiel te bezoeken en het gebruik van social media. Heeft uw organisatie niet de expertise of middelen om de website te vernieuwen, dan kunt u een nieuwe website winnen ter waarde van € 20.000 als u zich voor 24 november aanmeldt bij de Goede Doelen actie van Redkiwi.