In 2013 minder geld voor sponsoring

Verkrijgt uw non-profitorganisatie een deel van haar inkomsten uit sponsoring? Dan is de kans aanwezig dat de sponsorgelden dit jaar afnemen. Bedrijven zullen namelijk € 15 miljoen minder uitgeven aan sponsoring. Dat blijkt uit de Benchmark Sponsoring 2013, die onlangs is gepresenteerd.

8 april 2013 | Door redactie

Het is voor het tweede achtereenvolgende jaar dat de bedragen voor sponsoring afnemen. In 2011 hadden bedrijven nog een gezamenlijk budget van € 875 miljoen, maar in 2012 daalde dat naar € 840 miljoen. De verwachting is dat bedrijven in 2013 voor in totaal € 825 miljoen zullen bijdragen aan goede doelen of activiteiten van non-profitorganisaties.

Meeste succes bij webwinkels en energiebedrijven

Is uw organisatie op zoek naar een bedrijf om uw instelling te sponsoren, dan heeft u waarschijnlijk het meeste succes bij webwinkels, (groene) energiebedrijven, telecomaanbieders en fitnesscentra. Bouwbedrijven en organisaties in de automotive sector hebben naar verwachting minder te besteden. Via rendement.nl/vaktools kunt u een handige checklist downloaden over dit onderwerp.