Voor iedere organisatie is het belangrijk dat werknemers goed functioneren. Eens in de zoveel tijd wordt dit besproken in een functionerings- of beoordelingsgesprek. Er zijn echter nog meer typen gesprekken, zoals het functioneringsgesprek (meestal halverwege het jaar), het doelstellingengesprek (of planningsgesprek) en het voortgangsgesprek.
Mocht er iets aan het functioneren van de werknemer schorten, dan kan dit nog tijdig door de werkgever bijgestuurd worden voordat verdere maatregelen nodig zijn.
Werknemers zouden graag zien dat hun leidinggevenden beter communiceren. Dat hebben ze nog liever dan een verhoging van hun salaris. Dit bli...
Er zijn zeven competenties die een leidinggevende nodig heeft om zijn functie goed uit te kunnen oefenen. Deze zeven competenties zijn altij...
Hoe groter de fout die bij het werk wordt gemaakt, hoe meer erover gepraat wordt door werknemers en hoe meer ze ervan leren. Toch zijn er ge...
Werknemers die slecht nieuws te horen krijgen, verwerken dat nieuws in verschillende fasen. Diverse emoties zullen de revue passeren. Door i...