In 2013 minder geld voor sponsoring

8 april 2013 | Door redactie

Verkrijgt uw non-profitorganisatie een deel van haar inkomsten uit sponsoring? Dan is de kans aanwezig dat de sponsorgelden dit jaar afnemen. Bedrijven zullen namelijk € 15 miljoen minder uitgeven aan sponsoring. Dat blijkt uit de Benchmark Sponsoring 2013, die onlangs is gepresenteerd.

Het is voor het tweede achtereenvolgende jaar dat de bedragen voor sponsoring afnemen. In 2011 hadden bedrijven nog een gezamenlijk budget van € 875 miljoen, maar in 2012 daalde dat naar € 840 miljoen. De verwachting is dat bedrijven in 2013 voor in totaal € 825 miljoen zullen bijdragen aan goede doelen of activiteiten van non-profitorganisaties.

Meeste succes bij webwinkels en energiebedrijven

Is uw organisatie op zoek naar een bedrijf om uw instelling te sponsoren, dan heeft u waarschijnlijk het meeste succes bij webwinkels, (groene) energiebedrijven, telecomaanbieders en fitnesscentra. Bouwbedrijven en organisaties in de automotive sector hebben naar verwachting minder te besteden.