Sociale media onmisbaar in mobiele marketing

Het gebruik van sociale media is niet meer weg te denken in de huidige maatschappij. Het is dus ook belangrijk dat uw organisatie daar gebruik van maakt bij het opzetten van een campagne voor het goede doel. Uw organisatie moet dus goed nadenken over een socialmediastrategie.

29 september 2021 | Door redactie

Bij sociale media gaat het onder andere om Twitter, Facebook, LinkedIn, YouTube (Vraag & Antwoord), Snapchat en Instagram. Elke vorm van sociale media heeft zijn eigen voor- en nadelen. Bij het opstellen van de socialmediastrategie van uw organisatie is het belangrijk om met deze verschillen rekening te houden. Daarnaast is het goed om te beseffen dat de gemiddelde bezoeker gehaast is. Hij is onderweg, staat te wachten op de bus of kijkt tijdens een diner even snel op zijn smartphone als zijn tafelgenoot naar de wc is. Zorg daarom dat uw organisatie berichten plaatst die geschikt zijn voor mensen die snel even hun tijdlijn scannen.

De juiste content op elk medium

De verschillen in gebruikers en context bepalen welke strategie uw goede doel kiest. Voor sociale media geldt: doe het goed of doe het niet. Als uw organisatie op elk medium actief is, is het nodig om elk medium van content te voorzien. Daarom is het ook van belang om stil te staan bij de vraag op welk medium de doelgroep van uw organisatie zich bevindt en wat op welk medium komt te staan.

Adverteren op sociale media

Daarnaast is het belangrijk om na te denken over adverteren. Adverteren kan op alle sociale media. Adverteren op sociale media heeft twee belangrijke voordelen. Het eerste is dat uw organisatie zeer goed kan segmenteren. Het is mogelijk om heel precies het bereik aan te geven. Daarnaast is het relatief goedkoop. Waarin uw organisatie geld investeert, is vooral afhankelijk van het doel van de advertentiecampagne. Daarnaast moet uw organisatie in het geval van adverteren zeker weten dat de doelgroep op het medium aanwezig is. Uw organisatie wil natuurlijk geen advertenties laten zien aan gebruikers die niet in uw organisatie geïnteresseerd zijn. Dit kost alleen maar geld en het levert niets op.

Bijlagen bij dit bericht