Functioneren en beoordelen

Voor iedere organisatie is het belangrijk dat werknemers goed functioneren. Eens in de zoveel tijd wordt dit besproken in een beoordelingsgesprek. Er zijn echter nog meer typen gesprekken, zoals het functioneringsgesprek (meestal halverwege het jaar), het doelstellingengesprek (of planningsgesprek) en het voortgangsgesprek.

Mocht er iets aan het functioneren van de werknemer schorten, dan kan dit nog tijdig door de werkgever bijgestuurd worden voordat verdere maatregelen nodig zijn.

Nieuws

Effectieve managers geven ook genoeg complimenten

17-04-2024

Leidinggevenden hebben de neiging om vooral negatieve of corrigerende feedback te geven. Maar de werking daarvan wordt overschat. Bovendien...

Rol OR bij nieuw functiewaarderingssysteem

10-04-2024

Als de werkgever een nieuw functiewaarderingssysteem wil invoeren, moet hij dit plan eerst voorleggen aan de ondernemingsraad (OR). De OR he...

Omzeil de valkuilen van het POP

27-03-2024

De geplande ontwikkeling in een persoonlijk ontwikkelingsplan (POP) raakt vaak op de achtergrond als werknemers weer overgaan tot de orde va...

Een moeizaam gesprek bijsturen

21-02-2024

Gesprekken lopen niet altijd even vlot of positief. Soms is een gesprekspartner erop uit de ander te ondermijnen of te beledigen. De reactie...