Hybride werken

Met de geleidelijke versoepeling van de coronamaatregelen komt ook het kantoorleven weer op gang. Organisaties die kiezen voor een hybride vorm van werken, waarbij thuiswerken wordt afgewisseld met werken op kantoor of flexplekken in het land, moeten wel het een en ander voorbereiden. Vooral samenwerken en vergaderen moeten zo georganiseerd worden dat beschikbaarheid en faciliteiten op elkaar afgestemd zijn. Dat vraagt om een slimme inrichting van kantoren.

Belangrijkste nieuws

Belangrijkste informatie

 

Tools

Verdiepingsartikelen

De aandachtspunten voor soepele heropening van het kantoor

Corona-advies 5 minuten | 02-07-2021

Het overheidsadvies om ‘thuis te werken als dat kan’ is eind juni ingetrokken. Werknemers kunnen het kantoorleven langzamerhand weer hervatt...

Welke rol krijgt het kantoor na corona?

Hybride werken 4 minuten | 24-06-2021

Het is een thema dat veel organisaties en HR-professionals al langdurig bezighoudt: thuiswerken. Nu het erop lijkt dat met de vaccinaties he...

Wat gebeurt er met de vaste reiskostenvergoeding bij thuiswerk?

Reiskosten 5 minuten | 22-06-2021

Ook al werken werknemers vanwege de coronacrisis nog voornamelijk thuis, uw organisatie mag onder voorwaarden de onbelaste reiskostenvergoed...

Infographics

Hybride vergaderen

Hybride werken Publicatiedatum 09-06-2021

Een vergadering met twee doelgroepen: online deelnemers en deelnemers die fysiek aanwezig zijn. Zij hebben hetzelfde doel, maar een verschillende beleving van de vergadering....

Vraag en antwoord

Hoe zorgen we voor een goede thuiswerkregeling?
In veel organisaties is de conclusie getrokken dat de mogelijkheid om (meer) thuis te werken structureel wordt. Heeft u hierover nog niets vastgelegd – of dateren afspraken hierover uit de pre-coronaperiode – dan kunt u overwegen om een nieuwe thuiswerkregeling (tool)... Lees het hele antwoord