Het gebruik van veiligheidstekens of pictogrammen kan het risico van misverstanden en arbeidsongevallen verkleinen. Door het gebruik van kleuren en symbolen kunnen werknemers...
Als een werknemer zich ziek meldt, mag de werkgever niet vragen wát de werknemer mankeert. Maar er zijn wel een aantal andere vragen die hij mag stellen.
Elke werkgever moet bedrijfshulpverlening (bhv) in zijn organisatie hebben geregeld. Bhv’ers zorgen ervoor dat werknemers (en klanten) in geval van een calamiteit...
Uitzendkrachten zijn kwetsbaar. Zij horen bij de groep die het vaakst te maken krijgt met een arbeidsongeval. Om hun veiligheid te waarborgen, hebben zowel de inlenende...
Vindt er een arbeidsongeval plaats op de werkvloer, dan is dat een flinke schok voor zowel de werknemers als de werkgever. Volgens de Arbowet is uw organisatie verplicht...
Samen werken we aan een veilige werkomgeving. Door ons aan de veiligheidsinstructies te houden, maar ook door onveilige situaties en ongevallen te melden. Meldingen zijn...
Iedere organisatie heeft de verplichting om een bhv in te stellen die in actie komt bij calamiteiten. Hoe de bhv gestructureerd is, hangt af van de aard en incidentgevoeligheid...
Door op strategische plekken in uw gebouw een korte, maar duidelijke, Engelstalige noodinstructiekaart op te hangen, weet iedereen snel hoe te handelen bij een incident.
Door op strategische plekken in uw gebouw een korte, maar duidelijke noodinstructiekaart op te hangen, weet iedereen snel hoe te handelen bij een incident.