Een personeelshandboek is meer dan een opsomming van personeelsregelingen. Denk aan praktische zaken als een inhoudsopgave en paginanummering. Maar ook aan de boodschap...
Voor arbeidsovereenkomsten die vanaf 1 augustus 2022 worden gesloten, gelden strengere en uitgebreidere regels voor de informatieplicht over arbeidsvoorwaarden. De werkgever...
Het wijzigen van arbeidsvoorwaarden gaat vaak niet zonder slag of stoot. Komen de werkgever en de werknemer er in onderling overleg niet uit, dan gelden de regels voor...
Veel werkgevers en werknemers zullen na de coronapandemie niet volledig terugkeren naar de oude situatie, maar kiezen voor een combinatie van thuiswerken en werken op...
Bij een reorganisatie hoeven niet altijd gedwongen ontslagen te vallen. Sterker nog: afscheid nemen van werknemers is niet de enige manier om te reorganiseren. Er zijn...
De coronapandemie heeft grote gevolgen gehad voor het Nederlandse bedrijfsleven. Organisaties hebben hun strategie aan moeten passen en hun budgetten moeten herzien....