Feedback kan samenwerking verbeteren

Als leidinggevende bent u de aangewezen persoon om problemen binnen uw team op te lossen. Het is echter geen pretje om midden tussen de kibbelende medewerkers te zitten. Door zelf regelmatig feedback aan uw medewerkers te geven en uw medewerkers te leren dit ook onderling te doen, kunt u een hoop ellende voorkomen en de samenwerking verbeteren.

26 oktober 2015 | Door redactie

Niet iedere medewerker gaat even goed om met feedback. Sommige medewerkers gaan een confrontatie liever uit de weg en nemen eventuele frustratie voor lief. Andere medewerkers zitten overal bovenop maar doen de samenwerking daarmee geen goed. Een goed feedback is een gespreksvaardigheid die een hoop ellende kan voorkomen en u een hoop hoofdpijn kan besparen.

Feedback geven in vier stappen

Om ervoor te zorgen dat uw feedback een goed effect heeft, zijn er een aantal feedbackregels waaraan u zich moet houden. Daarnaast biedt de 4-stappen-methode een fijne houvast in een soms toch al beladen gesprek of bijvoorbeeld het functionerings- en beoordelingsgesprek.
In MT Rendement 10-2015 dat morgen bij abonnees op de mat valt, leest u er alles over.

Bijlagen bij dit bericht

Feedback geven
E-learning | VideoCollege 11 minuten