VERDIEPINGSARTIKEL

Zorg dat u generatie Z weet te boeien en binden

22 november 2022 8 minuten Door redactie

De babyboomers hebben de organisaties van nu gecreëerd: opgebouwd volgens het patroon van een hark, met functieomschrijvingen en een duidelijke hiërarchie. De volgende generaties, X en Y, hebben zich daarin geschikt. Maar de jongste generatie, generatie Z, lijkt daar meer moeite mee te hebben. Hoe zorgt een werkgever ervoor dat deze generatie, ook nog eens klein in aantal, het aantrekkelijk vindt om in uw organisatie te werken?

Generatie Z (geboren tussen ongeveer 1995 en 2015) denkt in netwerken en in directe lijnen, in zelf doen en uitproberen. Deze generatie van ‘digital natives’ (opgegroeid in het digitale tijdperk) zal een cruciale rol spelen in allerlei innovaties.

Bovendien zullen ze een belangrijke r

Maak een account aan, je hoeft geen abonnee te zijn om het artikel te kunnen lezen


Al een account? Log in.

Kies een wachtwoord van tenminste 8 tekens.

Vul wee keer hetzelfde wachtwoord in.

Vul uw organisatie in.