Toelichting op foutenrapport loonaangifte

De toelichting op de foutmeldingen die u in het eerste kwartaal van 2011 kunt krijgen bij het doen van aangifte loonheffingen is gepubliceerd. Deze toelichting heeft betrekking op foutmeldingen in het foutenrapport dat u krijgt als er kleine fouten in de werknemersgegevens van uw loonaangifte zijn geslopen.

13 januari 2011 | Door redactie

De computers van de Belastingdienst controleren alle binnenkomende loonaangiften direct op een groot aantal fouten. Bij kleinere fouten neemt de fiscus de aangifte wel aan, maar krijgt u een foutenrapport opgestuurd. In de Toelichting foutmeldingen werknemersgegevens voor het eerste kwartaal van 2011 vindt u meer informatie bij de meldcodes die in het foutenrapport staan. Vanaf pagina 14 van dit document staan de meldcodes waar u dit kwartaal mee te maken kunt krijgen.

Fouten corrigeren

Heeft u een foutenrapport van de Belastingdienst gekregen? Kijk die dan eerst goed na. Als er echt sprake is van een fout in de werknemersgegevens, moet u die in uw eigen administratie corrigeren. Het is meestal verstandig om ook de loonaangifte aan te passen. Doet u dit niet, dan is de kans groter dat u in de toekomst alsnog de juiste gegevens moet aanleveren als een voormalig werknemer UWV om een uitkering verzoekt.