VERDIEPINGSARTIKEL

De administratieve afhandeling bij het overlijden van een werknemer

22 mei 2020 5 minuten Door redactie

Als een werknemer van uw onderneming komt te overlijden, is dat een bijzonder verdrietige situatie. Hoewel u hoopt dat u er nooit mee te maken zult krijgen, is het wel goed om te weten hoe u in zo’n situatie bekwaam kunt optreden. En daarbij is niet alleen de administratieve (salaris)afhandeling belangrijk. Het is ook goed om stil te staan bij de organisatorische zaken rondom het overlijden van een werknemer.

Na het overlijden van een werknemer bent u verplicht om zijn laatste loon uit te keren aan de nabestaanden. Postuum loon bestaat uit het nog niet uitgekeerde salaris, de opgebouwde vakantiebijslag en openstaande vakantiedagen en zaken als de eventuele eindejaarsuitkering.

Hoewel u postuum loon betaalt a

Maak een account aan, je hoeft geen abonnee te zijn om het artikel te kunnen lezen


Al een account? Log in.

Kies een wachtwoord van tenminste 8 tekens.

Vul wee keer hetzelfde wachtwoord in.

Vul uw organisatie in.