Nu werknemers hoe langer hoe vaker plaats- en tijdonafhankelijk werken, is persoonlijk contact en directe communicatie met de werkgever en c...
Groei komt niet vanzelf. Een werkgever weet dat als opleidingsverantwoordelijke als geen ander. Om de ontwikkeling van het personeel actief...
Werknemers brengen veel tijd door op het werk en dan springt de vonk weleens over. Dat kan een vervelende sfeer teweegbrengen: de vlinders i...
Een bestuurder van een auto mag niet handheld bellen tijdens het autorijden. Dat is bij iedereen bekend. Net als dat appen, sms’en of e-mail...
Werknemers liggen weleens met elkaar of met hun leidinggevenden overhoop. Om een conflict op de juiste manier aan te pakken, is het van bela...
Het kan gebeuren dat er tussen collega’s een discussie ontstaat. Het is dan belangrijk om overtuigend te argumenteren. Een discussie is mees...
Geconcentreerd werken op kantoor kán soms lastig zijn. Werknemers die aan het praten zijn, collega’s die vragen hebben, de telefoon die cons...
Om het maximale uit een beoordelingsgesprek te halen, moet een leidinggevende zich goed voorbereiden op het gesprek. Hij moet zich vooraf ve...
Leidinggeven geeft macht. Veel leidinggevenden kunnen daar prima mee omgaan en gebruiken hun macht voor de juiste doeleinden. Binnen veel or...
Hoogopgeleiden moeten vooral hun zachte competenties ontwikkelen. Aan zachte competenties blijkt wereldwijd een tekort te zijn. Een leidingg...