Leidinggevenden hebben de neiging om vooral negatieve of corrigerende feedback te geven. Maar de werking daarvan wordt overschat. Bovendien...
De geplande ontwikkeling in een persoonlijk ontwikkelingsplan (POP) raakt vaak op de achtergrond als werknemers weer overgaan tot de orde va...
Gesprekken lopen niet altijd even vlot of positief. Soms is een gesprekspartner erop uit de ander te ondermijnen of te beledigen. De reactie...
Als een werknemer disfunctioneert, moet de leidinggevende niet te lang wachten met dossieropbouw. Veel leidinggevenden beginnen pas met het...
Als een werknemer (langdurig) ziek is geweest, kan een werkgever hem na herstel niet zomaar op een andere functie zetten. Alleen in bepaalde...
Om het maximale uit een beoordelingsgesprek te halen, moet een leidinggevende zich goed voorbereiden op het gesprek. Hij moet zich vooraf ve...
Werknemers zouden graag zien dat hun leidinggevenden beter communiceren. Dat hebben ze nog liever dan een verhoging van hun salaris. Dit bli...
Dat werknemers braaf naar kantoor komen, plaatsnemen aan hun bureau en aan de slag gaan, wil nog niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk produc...
Er zijn zeven competenties die een leidinggevende nodig heeft om zijn functie goed uit te kunnen oefenen. Deze zeven competenties zijn altij...
Hoe groter de fout die bij het werk wordt gemaakt, hoe meer erover gepraat wordt door werknemers en hoe meer ze ervan leren. Toch zijn er ge...