Een bedrijfspagina op het zakelijke platform linkedIn biedt ook de mogelijkheid om een bepaald product of merk onder de aandacht te brengen, of een specifieke doelgroep te bereiken. Daarvoor is de aparte showcasepagina.
LinkedIn is al lang niet meer alleen handig om zakelijk te netwerken (e-learning). Inmiddels zijn er verschillende mogelijkheden om een organisatie en haar producten- en dienstenpakket onder de aandacht te brengen. Organisaties die al een bedrijfspagina hebben, kunnen met een showcasepagina één of meer van die producten of diensten belichten op een aparte pagina. Naast het ‘in de etalage zetten’ van een product of dienst, is de showcasepagina op LinkedIn ook geschikt om een gesegmenteerde doelgroep te bereiken. Een organisatie die bijvoorbeeld zowel zakelijke als particuliere klanten heeft, kan voor deze beide doelgroepen een aparte pagina maken.
Hoewel een showcasepagina afzonderlijk wordt ingericht, kan hij niet worden gemaakt zonder een bedrijfspagina; een showcasepagina hangt altijd onder een bedrijfspagina. Op de bedrijfspagina zien bezoekers welke showcasepagina’s eraan gekoppeld zijn. Waarom is het nuttig om showpagina’s te gebruiken?
Een showcasepagina kent niet alleen maar voordelen. Het inrichten van de bedrijfspagina en de showcasepagina’s is iets waar goed over nagedacht moet worden. Omdat de showcasepagina niet los te koppelen is van de bedrijfspagina, moet dus van tevoren helder zijn waarom een product of dienst een eigen showcasepagina moet krijgen. Elke showcasepagina heeft zijn eigen volgers en moet dus regelmatig van nieuws of andere content worden voorzien. Ook moeten de reacties op de pagina’s worden bijgehouden en worden opgevolgd. Daar moet binnen de organisatie voldoende capaciteit voor kunnen worden vrijgemaakt.