Thema's gerelateerd aan het vakgebied Marketing

Hieronder vindt u alle 29 thema's gerelateerd aan het vakgebied Marketing

  • Adverteren

    Het nut van adverteren

    Het doel van adverteren is om uw doelgroep te verleiden tot een specifieke actie. Het maakt daarbij niet uit of het gaat om het kopen van uw product is,...

  • Auteursrecht

    Wat is auteursrecht precies?

    De definitie van auteursrecht is volgens Artikel 1 van de Auteurswet als volgt:

    'Het auteursrecht is het uitsluitend recht van de maker...

  • Big Data

    Enorme hoeveelheden ruwe, veelvormige data die beschikbaar komen op het moment dat ze gegenereerd worden. Dat is ongeveer de definitie van big data. U kunt bijvoorbeeld denken aan...

  • Business to business (B2B)

    Wat is B2B precies?

    Business-to-business (B2B) is een benaming voor ondernemingen die hun producten of diensten verkopen aan andere ondernemingen. Het hoeft hierbij niet te...

  • Crowdfunding

    Crowdfunding kan op diverse manieren gaan: via het verstrekken van leningen (vreemd vermogen), via het verschaffen van aandelenkapitaal (eigen vermogen) of door donaties (giften). De...

  • Datalekken

    Als uw organisatie persoonsgegevens is kwijtgeraakt, moet u dat melden bij de Autoriteit Persoonsgegevens (het voormalige College Bescherming Persoonsgegevens (CBP)) volgens de Meldplicht...

  • E-mailmarketing

    Met de komst van e-mail is het rechtstreeks benaderen van uw doelgroep eenvoudiger geworden. E-mailmarkerting is een vorm van direct marketing die aanzienlijk goedkoper is dan het versturen...

  • Evenementenorganisatie

    Als er in uw organisatie een evenement moet worden georganiseerd is dat een taak die misschien wel op uw bordje terechtkomt. Of het nu gaat om een bedrijfsuitje, een personeelsfeest,...

  • Externe communicatie

    Het accent bij externe communicatie ligt op de overdracht van de informatie. Hierbij is het van groot  belang dat u het juiste communicatiemiddel inzet om het door u gekozen...

  • Huisstijl

    Iedere organisatie heeft een eigen identiteit, die laat zien waar het bedrijf voor staat. Maar om deze identiteit op een eenduidige manier aan de buitenwereld te communiceren, kan nog...

  • Inhaken

    Wilt u uw bedrijf weer even onder de aandacht brengen bij het grote publiek? Dan is de tak van sport die ‘inhaken’ heet iets voor u. Bij deze vorm van adverteren houdt u goed...

  • LinkedIn

    In tegenstelling tot Facebook, is LinkedIn bedoeld voor zakelijke gebruikers. Op LinkedIn staan dan ook geen vakantiefoto's. LinkedIn is handig om uw zakelijke netwerk bij te houden en...

  • M-commerce

    M-commerce of mobile commerce is een relatief nieuw gebied voor marketeers. Door de razendsnelle opkomst van smartphones, tablets en phablets is marketing binnen apps of op mobiele websites...

  • Marketingkanalen

    Een marketingkanaal is het distributiekanaal waarlangs uw onderneming de reclameboodschap overbrengt op de doelgroep. Er zijn zowel traditionele als online marketingkanalen mogelijk....

  • Marketingmix

    De marketingmix is de combinatie van instrumenten die u kunt gebruiken om uw marketingstrategie vorm te geven. Traditioneel vallen 'de vier p's' eronder: prijs, plaats, product...

  • Marketingtechnieken

    Marketing is een mooi en dynamisch vakgebied, dat kunt u beamen. Maar het is ook erg breed. Onder de parapluterm 'marketing' gaan namelijk vele subcategorieën schuil, elk een eigen...

  • Media

    De media heeft verschillende functies. De belangrijkste functies zijn:

    • Informeren. Door het grote bereik van media kunnen zij het publiek goed informeren over nieuws en...

  • Merkrecht

    Of het nu betrekking heeft op een woordmerk, logo, vorm of zelfs kleur: als uw bedrijf een sterk merk gebruikt, wilt u niet dat anderen zonder toestemming op uw succes meeliften. Daarom...

  • Online adverteren

    Online adverteren is een verzamelnaam voor verschillende vormen van marketing, waaronder pop-ups en banners. Denk ook aan marketing bij zoekmachines waarbij uw reclame verschijnt als...

  • Public Relations (PR)

    Public Relations, ook wel PR genoemd, is de relatie die een organisatie met de buitenwereld heeft. Het voornaamste doel van PR is een goed imago van de organisatie scheppen en ervoor...