Marketing

Marketing moet de waarde van uw merk, product of dienst duidelijk maken aan (bestaande en potentiële) klanten, met als doel om er zo veel mogelijk van  te verkopen. Marketingactiviteiten kunnen gericht zijn op het vergroten van de naamsbekendheid en een goed imago, maar ook aanzetten tot concrete actie en zo direct omzet genereren. Het is zaak om te weten waar (potentiële) klanten behoefte aan hebben en daar zo exact mogelijk op in te spelen. Dat kan via allerlei media en in allerlei vormen. Denk aan e-mailmarketing, direct marketing, telemarketing en online marketing.

 

Tools

Verdiepingsartikelen

Gamification: spelenderwijs informatie en kennis overdragen

Opleiding en ontwikkeling 6 minuten | 28-05-2020

Mensen associëren ‘spelen’ met leuke momenten uit hun jeugd. Waarom stoppen we daar dan mee als we ouder zijn? Spelen is een krachtige manie...

Een duurzame relatie opbouwen met de donateurs van uw organisatie

Goede doelen 6 minuten | 26-05-2020

U bent de term misschien al meerdere keren tegengekomen: de customer journey, de donor journey of de klantreis. Misschien is het onderwerp b...

Klanten benaderen: wat mag er nog wél volgens de wet?

Marketing 5 minuten | 23-12-2019

Ongeadresseerd reclamedrukwerk mag in Amsterdam alleen nog bezorgd worden bij huishoudens die zo dol zijn op reclame dat zij een ‘JA/JA-stic...

Infographics

No budget- en low budget-marketing

Marketing Publicatiedatum 31-07-2019

Niet ieder bedrijf heeft gigantische marketingbudgetten tot zijn beschikking. Onderstaande technieken zijn bruikbaar voor ieder bedrijf met geen of weinig budget.

Marktonderzoek, mondeling of schriftelijk?

Marketing Publicatiedatum 31-07-2019

Als u marktonderzoek wilt doen, kunt u uw klanten mondeling of schriftelijk (laten) ondervragen. Beide methoden hebben hun voor- en nadelen.

E-learning

Overtuigend schrijven voor het web deel 4
Videocollege
23 minuten
12-11-2014
Overtuigend schrijven voor het web deel 3
Videocollege
13 minuten
12-11-2014

Vraag en antwoord

Hoe voorkomen we datalekken bij thuiswerken?
Het is belangrijk dat u uw werknemers opdraagt om uitsluitend in een beveiligde thuiswerkomgeving, als dat mogelijk is. Dus laat werknemers thuis inloggen op de server van uw onderneming. Als het goed is krijgen werknemers dan hetzelfde scherm te zien als op kantoor. Het handigst is het... Lees het hele antwoord