Gekke bekken door reclame op bizarre plekken

31 maart 2014 Door redactie

Reclame moet opvallen. Maar niet op zo’n manier dat uw bedrijf het lachertje van de week wordt. Verschillende bedrijven zagen hun reclamecampagnedroom in rook opgaan, omdat hun advertentie op zijn zachtst gezegd ‘onhandig’ geplaatst werd. Bekijk de afbeeldingen onder dit bericht en oordeel zelf.

Zo zal Turkish Airlines niet blij geweest zijn met de plaatsing van zijn advertentie op de zijkant van een roltrap. Het laatste wat een luchtvaartmaatschappij natuurlijk wil, is geassocieerd worden met neerstortende kisten. Een combinatie van advertenties kan ook ongelukkig uitpakken. Een gezonde levensstijl propageren naast een advertentie voor lekker vette hamburgers? Dat doet toch gniffelen. En wat denkt u? Wil een ijscofabrikant met zoete smaken geassocieerd worden, of met rottend afval van een week geleden?

Verkeerd geplaatste reclame outdoor en print

Ook in print kan het goed misgaan. Bijvoorbeeld door de plaatsing van twee advertenties die samen pijnlijk bagatelliserend over zelfmoord doen. Tot slot kan ook de vouw van een magazine roet in het eten gooien. Zat de vrouw nou nét iets verder naar rechts of stond de proteïne-shake nou nét iets verder naar links, dan was er niets aan de hand geweest.

Vreemd geplaatste reclame 1

Vreemd geplaatste reclame 2

Vreemd geplaatste reclame 3

Vreemd geplaatste reclame 4

Vreemd geplaatste reclame 5

marketing-3nrs20euro