Goede grap levert veel free publicity op

7 april 2010 Door redactie

Als marketeer bent u altijd bezig met uw merk. Hoe kunt u uw merk nog beter in de markt zetten en hoe zorgt u voor voldoende aandacht? Vaak geldt dat creativiteit doorslaggevend kan zijn. Zo leent 1 april zich bijvoorbeeld uitstekend voor een goede free publicity-stunt.

Bierpad zorgt voor free publicity tijdens 1 april - Bron: MarketingfactsDit jaar waren er weer enkele 1 april grappen online te lezen. Zo bedacht Google dat het leuk was om bekend te maken dat de zoekmachinegigant voortaan als Topeka door het leven zou gaan en had bureau Zicht een leuke grap verzonnen over nieuwe satellietbeelden van Google. Het leverde voor bureau Zicht veel aandacht op. Dit geldt ook voor internetbureau Mangrove. Bij wijze van 1 april grap had het bureau bedacht dat Heineken een Senseo bierpad op de markt had gezet. Met bierpad.nl had Mangrove zelfs een website geregistreerd om de grap geloofwaardiger te maken. Daarna had een medewerker een Twitterberichtje over de nieuwe bierpad geplaatst en voordat de dag om was, waren er ruim 23.000 unieke bezoekers op de website langsgekomen. Deze bezoekers hebben inmiddels kunnen zien dat Mangrove deze actie heeft verzonnen. Blijf wel voorzichtig met het gebruik van humor in uw campagnes. Alleen goede grappen werken namelijk!