Vijf belangrijke marketingtrends voor 2015

5 januari 2015 Door redactie

Zo rond het begin van het nieuwe jaar kan een beetje vooruitblikken geen kwaad. Dus als u eens rustig wilt mijmeren over de trends die op marketinggebied te verwachten zijn in 2015, is dit uw kans. Begin 2015 goed en denk na over de kansen die de nieuwe marketingtrends u kunnen bieden.

Marketeers hebben een neusje voor kansrijke nieuwe ontwikkelingen. Ze helpen u om uw vakgebied verder uit te bouwen en de concurrentie een stapje voor te blijven. U wilt dus ongetwijfeld weten welke ontwikkelingen naar verwachting van veel marketeers dit jaar uw vakgebied zullen domineren. Met de volgende vijf zult u terdege rekening moeten houden:

  • Near Field Communication (NFC), bijvoorbeeld voor contactloos betalen.
  • Internet of Things, dus communicatie via internet tussen apparaten onderling.
  • Wearables, zoals een smartwatch.
  • Interne communicatie, bijvoorbeeld vanwege de toename van mobiele apparaten.
  • Storytelling om de merkwaarde te verhogen.

Ook belangrijk in B2B

Deze ontwikkelingen zijn ook belangrijk voor marketeers die in business-to-business werken. Wearables bijvoorbeeld zijn niet zomaar een ‘hebbedingetje’, maar kunnen interessante toepassingen hebben voor uw zakelijke klanten. Ook het Internet of Things is belangrijk in B2B.     

Bijlagen bij dit bericht

Gerelateerd aan dit nieuwsartikel

Laatst toegevoegd

Meest gelezen

E-learningcursussen

  • Overtuigend schrijven voor het web deel 1
    • Videocollege 19 minuten

    De mensheid schrijft al een paar duizend jaar. Maar met de opkomst van het internet is het schrijven van teksten pas echt gedemocratiseerd. Bijna iedereen levert zijn of haar bijdrage...

  • Overtuigend schrijven voor het web deel 2
    • Videocollege 24 minuten

    De mensheid schrijft al een paar duizend jaar. Maar met de opkomst van het internet is het schrijven van teksten pas echt gedemocratiseerd. Bijna iedereen levert zijn of haar bijdrage...

  • Overtuigend schrijven voor het web deel 3
    • Videocollege 13 minuten

    De mensheid schrijft al een paar duizend jaar. Maar met de opkomst van het internet is het schrijven van teksten pas echt gedemocratiseerd. Bijna iedereen levert zijn of haar bijdrage...

Heeft u een vraag over Marketingtechnieken?

Richard van Berkel

Directeur en adviseur

LVB Networks
Adviseur is nu beschikbaar