Bloggen de kip met de gouden eieren?

8 januari 2015 Door redactie

Klanten kunnen ongetwijfeld alle relevante informatie vinden op de website. Toch kan een blog van toegevoegde waarde zijn. Met een blog kunt u klanten aanvullende informatie geven die ze niet zomaar op andere plekken kunnen vinden. En dat is gunstig voor de klanttevredenheid.

Het schrijven van een blog kan u bonuspunten opleveren bij de klant. U zorgt namelijk voor interactie. Een mooi voorbeeld van hoe een blog de klanttevredenheid kan opkrikken is het beantwoorden van ingezonden vragen. U pikt er een vraag uit en geeft daar uitgebreid antwoord op in uw blog. In de commentaren kunnen klanten reageren en aanvullende vragen stellen. Wees niet bang voor reacties; moedig ze aan en beantwoord de vragen. Natuurlijk zal er wel eens een vervelende opmerking tussendoor komen, maar dat geeft u juist de kans om u van uw beste kant te laten zien en positief te reageren.

Op regelmatige basis bloggen

Om een succes van de blog te maken en een vaste schare fans te verzamelen, is het van belang dat u regelmatig blogt, bijvoorbeeld één keer per week. Zorg ervoor dat u de commerciële ‘knop’ uitzet en niet toegeeft aan de drang om reclame te maken voor het bedrijf. Daar zitten klanten niet op te wachten; zij willen liever profiteren van uw expertise.

Gerelateerd aan dit nieuwsartikel

Laatst toegevoegd

Meest gelezen

E-learningcursussen

  • Overtuigend schrijven voor het web deel 1
    • Videocollege 19 minuten

    De mensheid schrijft al een paar duizend jaar. Maar met de opkomst van het internet is het schrijven van teksten pas echt gedemocratiseerd. Bijna iedereen levert zijn of haar bijdrage...

  • Overtuigend schrijven voor het web deel 2
    • Videocollege 24 minuten

    De mensheid schrijft al een paar duizend jaar. Maar met de opkomst van het internet is het schrijven van teksten pas echt gedemocratiseerd. Bijna iedereen levert zijn of haar bijdrage...

  • Overtuigend schrijven voor het web deel 3
    • Videocollege 13 minuten

    De mensheid schrijft al een paar duizend jaar. Maar met de opkomst van het internet is het schrijven van teksten pas echt gedemocratiseerd. Bijna iedereen levert zijn of haar bijdrage...

Heeft u een vraag over Marketingtechnieken?

Richard van Berkel

Directeur en adviseur

LVB Networks
Adviseur is nu beschikbaar