Busje blijft hopelijk nog een poosje weg!

21 januari 2015 Door redactie

Bus- en tramhokjes zijn in Nederland van een ontroerende saaiheid. Bovendien zijn ze meestal winderig. Maar er is zoveel meer van te maken, niet alleen qua opvallend ontwerp, maar ook als podium voor een opvallende reclame in het straatbeeld. Aan de slag dus!

Nederlandse bus- en tramhokjes zijn de soberheid voorbij. Verder dan een glazen verblijfplaats met reclameposters komen ze meestal niet. Hoewel; langzaamaan worden ze ook hier ontdekt als plekken waar nog veel te winnen valt. Bedrijven zetten de eerste stappen om de hokjes aan te kleden als een aansprekend reclameobject. Disney, Warner Brothers en De Efteling lieten een abri helemaal in stijl aankleden, zoals u aan de foto’s (van JC Decaux) onder dit bericht kunt zien.

Uithangborden voor uw merk

Het buitenland is wat dit betreft veel verder. Daar wordt al veel meer geëxperimenteerd met abri’s die het straatbeeld verlevendigen. Sommige zijn kleine kunstwerkjes, maar het zal u meer interesseren dat u ze ook kunt omtoveren tot uithangborden voor uw merk. U kunt u laten inspireren door een aantal voorbeelden van mooie of voor uw merk functionele abri’s, bus- en tramhokjes. In een eerder nieuwsbericht van Marketing Rendement kon u al lezen hoe u interactieve reclame kunt maken in bushokjes.

Door Disney aangeklede abri

Warner Brothers Spiderman-abri

Abri van de Efteling

 

Gerelateerd aan dit nieuwsartikel

Laatst toegevoegd

Meest gelezen

E-learningcursussen

  • Overtuigend schrijven voor het web deel 1
    • Videocollege 19 minuten

    De mensheid schrijft al een paar duizend jaar. Maar met de opkomst van het internet is het schrijven van teksten pas echt gedemocratiseerd. Bijna iedereen levert zijn of haar bijdrage...

  • Overtuigend schrijven voor het web deel 2
    • Videocollege 24 minuten

    De mensheid schrijft al een paar duizend jaar. Maar met de opkomst van het internet is het schrijven van teksten pas echt gedemocratiseerd. Bijna iedereen levert zijn of haar bijdrage...

  • Overtuigend schrijven voor het web deel 3
    • Videocollege 13 minuten

    De mensheid schrijft al een paar duizend jaar. Maar met de opkomst van het internet is het schrijven van teksten pas echt gedemocratiseerd. Bijna iedereen levert zijn of haar bijdrage...

Heeft u een vraag over Marketingtechnieken?

Richard van Berkel

Directeur en adviseur

LVB Networks
Adviseur is nu beschikbaar