Fondsen werven vereist meer professionaliteit

18 november 2009 Door redactie

Tja, de economische crisis: niet alleen voor profit organisaties vervelend, maar ook voor u. Het is immers lastiger om fondsen te vinden voor uw stichting of vereniging. Om uw kansen wat te vergroten in fondsenwerving moet u goed voorbereid zijn alvorens u een grote gever benadert.

Het belangrijkste bij fondsenwerving is het onderhouden van relaties met donateurs. U wilt natuurlijk ervoor zorgen dat de gulle gever meer dan één keer een donatie doet. Hiervoor is het essentieel om de band te onderhouden zodat u een lange termijn relatie kunt aangaan. Belangrijk hierbij is de kunst van het luisteren. De donateur heeft een mening en wil die graag uiten. Luister hier goed naar. Wat vinden ze wel en niet goed aan uw stichting of vereniging? Waar maken zij zich zorgen om? Om het gesprek met een potentiële donateur aan te gaan heeft Bestuur Rendement met behulp van Vera Peerdeman tien vragen opgesteld die u moet helpen bij de voorbereiding hiervan. Zij is als trainer verbonden aan het Instituut voor Sponsoring en Fondsenwerving en is mede-oprichter van fondsenwervingsbureau Nassau.

Goede voorbereiding is het halve werk

Hieronder vindt u een overzicht van de tien vragen die u uzelf vooraf moet stellen voordat u een grote gever benadert voor donatie:

Fondsen werven vereist meer professionaliteit

Gerelateerd aan dit nieuwsartikel

Laatst toegevoegd

Meest gelezen

Heeft u een vraag over Fondsenwerving?

Vera Peerdeman

Directeur

Nassau Fundraising
Adviseur is nu beschikbaar