Consument op achterste benen door verpakking

23 maart 2015 Door redactie

Natuurlijk wilt u uw producten en diensten zo aantrekkelijk mogelijk in de markt zetten. Maar de consument is niet op zijn achterhoofd gevallen. Via social media en op internetfora waarschuwen zij elkaar voor bedrijven die het té bont maken, bijvoorbeeld met hun verpakkingen.

Onder dit bericht ziet u enkele voorbeelden van verpakkingen waarbij sommige consumenten op de site van de Consumentenbond vraagtekens zetten. Zo viel iemand over de bosvruchtenhagel van De Ruijter. Nadere inspectie van de ingrediënten leert namelijk dat er slechts 4% vlierbessensap in het product zit. Datzelfde geldt voor de pastilles met tijm en sleutelbloem van Natterman. Het aantal nullen achter de komma is niet mis. Ook de herkomst van een product kan de wenkbrauwen doen fronsen. Ansjovis gevangen in de Atlantische Oceaan moet u niet als ´Mediterraan´ aanprijzen.

Misleiding op etiket of niet?

Ongenoegen kan ook komen door gebruik van vage woorden die een soort autoriteit suggereren. Het woord ‘professional‘ doet een link met tandartsen vermoeden, maar uit de verpakking blijkt dat verder niet zo te zijn. En dat serveertips voor hilariteit kunnen zorgen, zoals de vla met citroensmaak van Melkunie laat zien. Wel of geen stukjes, dat is de vraag!

Verpakking De Ruijter

Verpakking Natterman

Verpakking Natterman

Verpakking Ansjovis

Verpakking Freedent

Verpakking Melkunie

Verpakking Melkunie

Gerelateerd aan dit nieuwsartikel

Laatst toegevoegd

Meest gelezen

E-learningcursussen

  • Overtuigend schrijven voor het web deel 1
    • Videocollege 19 minuten

    De mensheid schrijft al een paar duizend jaar. Maar met de opkomst van het internet is het schrijven van teksten pas echt gedemocratiseerd. Bijna iedereen levert zijn of haar bijdrage...

  • Overtuigend schrijven voor het web deel 2
    • Videocollege 24 minuten

    De mensheid schrijft al een paar duizend jaar. Maar met de opkomst van het internet is het schrijven van teksten pas echt gedemocratiseerd. Bijna iedereen levert zijn of haar bijdrage...

  • Overtuigend schrijven voor het web deel 3
    • Videocollege 13 minuten

    De mensheid schrijft al een paar duizend jaar. Maar met de opkomst van het internet is het schrijven van teksten pas echt gedemocratiseerd. Bijna iedereen levert zijn of haar bijdrage...

Heeft u een vraag over Marketingtechnieken?

Richard van Berkel

Directeur en adviseur

LVB Networks
Adviseur is nu beschikbaar