Gaan kosten pakketbezorging door het dak?

18 mei 2015 Door redactie

Schakelt u PostNL in om pakketjes naar uw klanten te verzenden, houd er dan rekening mee dat de tarieven wel eens kunnen gaan stijgen. De zzp’ers die door PostNL worden ingehuurd om de pakketten te bezorgen, eisen een hogere beloning. Krijgen zij hun zin, dan is het waarschijnlijk dat PostNL de hogere kosten aan u doorberekent.

De pakketbezorgers die zijn ingehuurd door PostNL zijn niet tevreden. Het postbedrijf huurt zelfstandigen in om pakketten van opdrachtgevers te bezorgen. Omdat deze zelfstandigen geen andere opdrachten mogen aannemen en hun beloning te karig vinden, komen zij in opstand.

Alternatieven voor PostNL

De kans dat de bezorgers gelijk krijgen, is reëel; vakbond FNV staat achter de zelfstandig ondernemers. FNV eist nu dat de bezorgers in dienst komen bij PostNL óf mogen onderhandelen over de beloning en vrij zijn om andere opdrachten aan te nemen. PostNL gaat nu in gesprek met FNV om tot een akkoord te komen. Mochten de beloningen voor de bezorgers inderdaad omhoog gaan, dan kunt u er haast wel van uitgaan dat u met hogere tarieven voor pakketbezorging te maken krijgt. Het kan dus geen kwaad om alvast om u heen te kijken wat de alternatieven zijn voor bezorging via PostNL.

Proefabonnement Marketing Rendement

Gerelateerd aan dit nieuwsartikel

Laatst toegevoegd

  • Verzendkosten toch terugbetalen?

    Een klant van onze webwinkel eist dat ons bedrijf ook de verzendkosten terugbetaalt na een retourzending, maar we hebben op onze site vermeld dat we dat niet doen. De...

  • Wie betaalt een defect product?

    Wij hebben een webwinkel waarin we producten verkopen die we zelf inkopen bij verschillende leveranciers. Laatst stuurde een klant een defect product terug. Wij vervingen...

Meest gelezen

  • Hoe moet mijn nieuwsbrief eruit zien?

    Onze nieuwsbrief is aan vernieuwing toe. Omdat de abonnees erg tevreden zijn over de nieuwsbrief, willen we alleen hier en daar wat verbeteringen doorvoeren. Op welke...

  • Verzendkosten toch terugbetalen?

    Een klant van onze webwinkel eist dat ons bedrijf ook de verzendkosten terugbetaalt na een retourzending, maar we hebben op onze site vermeld dat we dat niet doen. De...

  • Wie betaalt een defect product?

    Wij hebben een webwinkel waarin we producten verkopen die we zelf inkopen bij verschillende leveranciers. Laatst stuurde een klant een defect product terug. Wij vervingen...

Heeft u een vraag over Webwinkel?

Richard van Berkel

Directeur en adviseur

LVB Networks
Adviseur is nu beschikbaar