Millennials en babyboomers shoppen hetzelfde

17 augustus 2015 Door redactie

Als marketeer hoort u vaak dat u millennials (geboren vanaf het jaar 1980) anders moet benaderen dan oudere generaties. De millennial jobhopt bijvoorbeeld graag en hij is verslaafd aan zijn smartphone. Het blijkt nu dat deze vlieger niet opgaat voor het winkelgedrag.

Millennials blijken niet anders te shoppen dan oudere generaties, is de conclusie die Androit Digital trekt op basis van een onderzoek onder Amerikaanse consumenten. Zo gaan ze bijvoorbeeld net zo vaak af op de aanbevelingen van vrienden en kennissen, en oriënteren ze zich bij voorkeur ook in een fysieke winkel. Online adverteren kan het aankoopgedrag van millennials beïnvloeden, maar in procentpunten uitgedrukt is dit niet significant méér dan bij oudere generaties.

Alleen Instagram afwezig bij 35+

De overeenkomsten zijn helemaal goed te zien als u de invloed van social media op de aankoopintentie onder de loep neemt. In de afbeelding onder dit bericht ziet u dit uitgesplitst naar enkele socialmediakanalen. Heeft u de cijfers voor Instagram al gezien? Is dit kanaal voor millennials al nauwelijks relevant bij het aankoopgedrag, bij oudere generaties schittert Instagram volledig door afwezigheid.

Millennials versus 35+

Bijlagen bij dit bericht

Gerelateerd aan dit nieuwsartikel

Laatst toegevoegd

Meest gelezen

E-learningcursussen

  • Overtuigend schrijven voor het web deel 1
    • Videocollege 19 minuten

    De mensheid schrijft al een paar duizend jaar. Maar met de opkomst van het internet is het schrijven van teksten pas echt gedemocratiseerd. Bijna iedereen levert zijn of haar bijdrage...

  • Overtuigend schrijven voor het web deel 2
    • Videocollege 24 minuten

    De mensheid schrijft al een paar duizend jaar. Maar met de opkomst van het internet is het schrijven van teksten pas echt gedemocratiseerd. Bijna iedereen levert zijn of haar bijdrage...

  • Overtuigend schrijven voor het web deel 3
    • Videocollege 13 minuten

    De mensheid schrijft al een paar duizend jaar. Maar met de opkomst van het internet is het schrijven van teksten pas echt gedemocratiseerd. Bijna iedereen levert zijn of haar bijdrage...

Heeft u een vraag over Marketingtechnieken?

Richard van Berkel

Directeur en adviseur

LVB Networks
Adviseur is nu beschikbaar