Maak van uw website een sterk verkoopkanaal

29 oktober 2015 Door redactie

Uw website is een mooie manier om uw bedrijf te presenteren. Maar om nieuwe doelgroepen aan te boren en meer omzet te genereren, kunt u nog veel meer doen. Benut u al alle mogelijkheden om van uw website een sterk verkoopkanaal te maken?

Behalve dat uw website uw visitekaartje is, zult u deze meestal gebruiken om uw producten (tool), diensten en tarieven te presenteren. Ook links naar social media waarop u actief bent, passen bij een goede internetstrategie. Hoe stuwt u de verkoop van uw producten en diensten nog meer op? Door van uw website een sterk verkoopkanaal te maken. Een aantal marketingtechnieken om geld te verdienen met uw site:

  • Links verkopen: als u al redelijk veel traffic heeft, kan het interessant zijn om andere bedrijven de mogelijkheid te bieden om een link op één van uw pagina’s te plaatsen.
  • Affiliate marketing: hierbij wordt u betaald voor het aanbevelen van bepaalde producten of diensten of voor het genereren van leads bij de bedrijven van wie die producten of diensten afkomstig zijn.
  • In-tekst-adverteren: hierbij worden populaire of geld opleverende woorden gemarkeerd. Als een bezoeker van uw site met zijn muis over het betreffende woord gaat, verschijnt er een schermpje in beeld met daarin de advertentie. U ontvangt een bedrag als de bezoeker deze advertentie aanklikt.
  • Exclusieve inhoud voor leden: hierbij krijgt een bezoeker gratis toegang tot een deel van uw website. Als hij meer informatie wil of meer onderdelen wil bekijken, moet hij daarvoor betalen in de vorm van een lidmaatschap of abonnement. 

Bestelling volgen of product aanpassen kan lang niet altijd

Uit cijfers van het CBS blijkt dat 90% van de Nederlandse bedrijven met tien of meer werknemers een website heeft. Deze wordt door 80% gebruikt om producten en prijzen te presenteren. Bij 35% kunnen klanten via de site iets bestellen, boeken of reserveren. In 2012 was dat bij 26% van de websites mogelijk. Naast verkoop biedt ongeveer 30% van de bedrijven klantspecifieke informatie voor vaste bezoekers. De mogelijkheid om een bestelling te volgen of het product aan te passen aan de wensen van de klant komt minder vaak voor; dit kan maar bij circa 10% van de onderzochte websites.

Bijlagen bij dit bericht

Gerelateerd aan dit nieuwsartikel

Laatst toegevoegd

  • Waar is de jongere vrijwilliger?

    Onze vereniging krijgt vooral hulp van oudere vrijwilligers, terwijl we ook veel jonge leden hebben. Graag betrekken we deze groep hierin meer, maar hoe bereiken we hen?

  • Hoe kom ik aan AdWords-sterren?

    Bij sommige AdWords-advertenties zie ik sterren staan. Die staan voor de goede beoordeling van klanten. Ik zou ook graag klantbeoordelingen in mijn advertentie willen....

  • Wel of niet de concurrent aanvallen?

    Wij zijn in het afgelopen jaar veel klanten verloren aan één concurrent in het bijzonder. Nu ligt er een plan om ons product met dat van de concurrent te...

Meest gelezen

E-learningcursussen

  • Online marketing
    • Videocollege 29 minuten

    Als u een website heeft, wilt u natuurlijk graag dat mensen deze bezoeken. U kunt natuurlijk adverteren via de traditionele printmedia, maar tegenwoordig zijn er efficiëntere middelen....

Heeft u een vraag over Marketingkanalen?

Richard van Berkel

Directeur en adviseur

LVB Networks
Adviseur is nu beschikbaar