Marcom-professional wil verschil maken

9 december 2015 Door redactie

Het verschilt per vakgebied wat professionals de meeste voldoening geeft in hun werk. Voor sommigen is dat een steentje kunnen bijdragen aan de continuïteit van het bedrijf. Maar marketeers en communicatieprofessionals denken nog wat groter dan dat. Zij willen het liefste invloed kunnen uitoefenen op de maatschappij.

TNS NIPO onderzocht welke factoren er bij hoogopgeleide professionals voor zorgen dat zij voldoening vinden in hun werkzaamheden. Marketeers en communicatieprofessionals blijken behoorlijk idealistisch te zijn. Waar sommige werknemers graag een stempel willen drukken op hun directe werkomgeving, willen marcom-medewerkers graag impact hebben op de maatschappij in het algemeen. Met de inspanningen die zij namens hun bedrijf verrichten (tools), hopen zij daadwerkelijk zaken te kunnen veranderen. Erkenning door externe partijen zorgt volgens het onderzoek voor de meeste zingeving van het werk. Herkent u zich in dit geschetste plaatje?

Adviseren ook vorm van invloed

Invloed uitoefenen kan op veel verschillende manieren. U kunt bijvoorbeeld een officieel verzoek krijgen van een ander bedrijf om uw mening te geven over een situatie. Professioneel adviseren is een vak apart. Het is dan ook handig als u weet hoe u een advies op papier moet zetten (tool).

Bijlagen bij dit bericht

Gerelateerd aan dit nieuwsartikel

Laatst toegevoegd

Meest gelezen

E-learningcursussen

  • Overtuigend schrijven voor het web deel 1
    • Videocollege 19 minuten

    De mensheid schrijft al een paar duizend jaar. Maar met de opkomst van het internet is het schrijven van teksten pas echt gedemocratiseerd. Bijna iedereen levert zijn of haar bijdrage...

  • Overtuigend schrijven voor het web deel 2
    • Videocollege 24 minuten

    De mensheid schrijft al een paar duizend jaar. Maar met de opkomst van het internet is het schrijven van teksten pas echt gedemocratiseerd. Bijna iedereen levert zijn of haar bijdrage...

  • Overtuigend schrijven voor het web deel 3
    • Videocollege 13 minuten

    De mensheid schrijft al een paar duizend jaar. Maar met de opkomst van het internet is het schrijven van teksten pas echt gedemocratiseerd. Bijna iedereen levert zijn of haar bijdrage...

Heeft u een vraag over Marketingtechnieken?

Richard van Berkel

Directeur en adviseur

LVB Networks
Adviseur is nu beschikbaar