Marketeer haalt digitale expertise vaker naar binnen

19 juni 2017 Door redactie

Er is een digitale verschuiving gaande bij de grotere organisaties: marketeers kiezen er steeds vaker voor om marketing- en mediatechnologieën in huis te halen. Voorheen werden deze vooral ingehuurd bij gespecialiseerde externe bureaus.

Pakweg 60% van de internetbureaus ziet ‘insourcing’ door grote organisaties als dé bedreiging van 2017. Dat blijkt uit een rapport van de Society of Digital Agencies (SoDA). Organisaties halen vooral digitale expertise op het gebied van analytics, social media en big data (tools) binnen. Denk bijvoorbeeld aan Data Management Platforms (DMP’s). Op deze manier pogen marketeers van corporate bedrijven meer klantinzichten te vergaren en bestaande informatie te stroomlijnen. Deze efficiëntieslag zou een positieve uitwerking op de om- en afzet van de organisatie moeten hebben.

Aantrekken marketingtalent lastig

Toch is digitale insourcing nog deels toekomstmuziek. Het (Engelstalige) rapport (pdf) laat zien dat de verwachtingen hooggespannen zijn, maar dat het vooralsnog vaak bij plannen blijft. Dit komt doordat het aantrekken van marketingtalent met een uitstekend neusje voor het digitale bijzonder lastig blijkt.

Bijlagen bij dit bericht

Proefabonnement Marketing Rendement

Gerelateerd aan dit nieuwsartikel

Laatst toegevoegd

Meest gelezen

E-learningcursussen

  • Overtuigend schrijven voor het web deel 1
    • Videocollege 19 minuten

    De mensheid schrijft al een paar duizend jaar. Maar met de opkomst van het internet is het schrijven van teksten pas echt gedemocratiseerd. Bijna iedereen levert zijn of haar bijdrage...

  • Overtuigend schrijven voor het web deel 2
    • Videocollege 24 minuten

    De mensheid schrijft al een paar duizend jaar. Maar met de opkomst van het internet is het schrijven van teksten pas echt gedemocratiseerd. Bijna iedereen levert zijn of haar bijdrage...

  • Overtuigend schrijven voor het web deel 3
    • Videocollege 13 minuten

    De mensheid schrijft al een paar duizend jaar. Maar met de opkomst van het internet is het schrijven van teksten pas echt gedemocratiseerd. Bijna iedereen levert zijn of haar bijdrage...

Heeft u een vraag over Marketingtechnieken?

Richard van Berkel

Directeur en adviseur

LVB Networks
Adviseur is nu beschikbaar