Welke issues moeten op de kalender in 2018?

14 december 2017 | Door redactie

Zorgen om het milieu, humanitaire zaken, de toekomst van het secretaressevak of de Bitcoin: het zijn voorbeelden van actuele ‘issues’. Veel issues hebben een eigen dag, week of jaar waarop ze extra onder de aandacht worden gebracht. Dat kan ook binnen de organisatie.

Een ‘issue’ wordt over het algemeen gezien als een maatschappelijke kwestie die voor- en tegenstanders kent en die in de belangstelling staat bij zowel de pers (tool) als het grote publiek. Organisaties kunnen besluiten om ook aandacht aan bepaalde issues te besteden. Zo kan het bewustzijn creëren onder de eigen medewerkers voor bijvoorbeeld gezonder werken, of kunnen ze juist vanuit commercieel oogpunt inhaakacties (tool) voor issues op touw zetten. Zeker voor online opererende organisaties zoals webwinkels is dit een goede manier om zichzelf in de kijker te spelen bij het grote publiek.

Issuekalender 2018 verkrijgbaar

Communicatieadviesbureau De Issuemakers publiceert jaarlijks een kalender met alle belangrijkste issues handig gebundeld in een overzicht. De editie voor 2018 (pdf) is onlangs verschenen. Het kan organisaties helpen bij het vinden van optimale nieuwsmomenten om bepaalde issues op de agenda te zetten.